Procediment
|
Sol·licitud d'accés a la informació pública.
|
Periodicitat
|
Continu.
|
Tipus de tramitació
|
Procediment.
|
Descripció del procediment
|
Les persones tenen el dret a accedir a la informació pública a què es refereix l'article 2.b, a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica constituïda. L'exercici d'aquest dret no està condicionat a la concurrència d'un interès personal, no queda subjecte a motivació i no requereix la invocació de cap norma.
Es considera informació pública amb independència de la forma o suport en què aquesta informació hagi estat elaborada o en què es conservi. Les administracions públiques han de poder adoptar les mesures organitzatives necessàries per garantir el compliment del dret d'accés a la informació pública, d`acord amb el que estableix la legislació vigent.
Límits al dret d'accés a la informació pública. 1. El dret d'accés a la informació pública pot ser denegat o restringit si el coneixement o la divulgació de la informació comporta un perjudici per:
a) La seguretat pública.
b) La investigació o la sanció de les infraccions penals, administratives o disciplinàries.
c) El secret o la confidencialitat en els procediments tramitats per l'administració pública, si el secret o la confidencialitat estan establerts per una norma amb rang de llei.
d) El principi d'igualtat de les parts en els procesos judicials o la tutela judicial efectiva.
e) Els drets dels menors d`edat.
f) La intimitat i la resta de drets privats legítims.
g) El secret professional i els drets de propietat Intel·lectual i industrial.
El dret d'accés a la informació pública també pot ser denegat o restringit si la informació té la condició de protegida i així ho estableix expressament una norma amb rang de llei, tenint la condició de protegida, en tots els casos, la informació relativa als menors d'edat, el coneixement o divulgació de la qual pugui condicionar el lliure desenvolupament de la seva personalitat en el futur. L'accés a la informació pot ser denegat en aquest supòsit, a menys que se'n pugui garantir el caràcter anònim, i sens perjudici del que estableixin els articles següents:
CAUSES D'INADMISSIÓ:
Són inadmeses a tràmit les sol·licituds d'accés a la informació pública en els següents supòsits:
a) Si se sol·liciten notes, esborranys, resums, opinions o qualsevol document de treball intern sense rellevància o interès públic.
b) Si per obtenir la informació que se sol·licita és necessària una tasca complexa d'elaboració o reelaboració. En aquest cas, es pot donar la informació de forma desglossada, prèvia audiència de la persona sol·licitant.
c) Si la informació que se sol·licita està en fase d'elaboració i s'ha de fer pública, d'acord amb les obligacions de transparència del títol II, en el termini de tres mesos.
Són inadmeses a tràmit les sol·licituds d'informació consistents en consultes jurídiques o peticions d'informes o dictamens, sens perjudici dels supòsits de consulta o orientació establerts per la legislació general de procediment administratiu i per les lleis sectorials d'allò que se sol·licita, d'acord amb la normativa corresponent. La inadmissió de sol·licituds ha de ser motivada i comunicada a la persona sol·licitant.
|
Persones destinatàries
|
Ciutadania, empreses i administracions.
|
Forma d'inici
|
El procediment s'inicia a instància del particular.
|
Requisits d'iniciació
|
Qualsevol persona té el dret a accedir a la informació pública a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona, física o jurídica legalment constituïda.
L'exercici d'aquest dret no està condicionat a la concurrència d'un interès personal, no queda subjecte a motivació i no requereix la invocació de cap norma.
El dret d'accés a la informació pública pot ser exercit a partir dels setze anys.
|
Termini de presentació
|
Al llarg de l'any, en qualsevol moment.
|
Canals d'accés al tràmit
|
Al registre electrònic de l'Ajuntament, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1. Llei 39/2015. A les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi. A les representacions diplomàtiques i oficines consulars d'Espanya a l'estranger. A qualsevol altre oficina/registre que estableixin les disposicions vigents.
|
Sistema d'identificació
|
Mitjançant certificat electrònic o DNI electrònic.
|
Lloc de presentació
|
A el registre electrònic de l`Ajuntament, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l`article 2.1. de la Llei 39/2015, d`1 d`octubre, de Règim Jurídic del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
A les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s`estableixi.
A les representacions diplomàtiques o oficines consulars d`Espanya a l`estranger.
A qualsevol altre que estableixin les disposicions vigents.
Presencialment, a qualsevol de les oficines d`assistència en matèria de registre.
|
Import
|
Per al mer accés, es tracta d'un servei gratuït; en cas de sol·licitar còpies, tant en format digital com en format paper, el tràmit està subjecte a les taxes que estableix l'ordenança fiscal municipal número 12.
Ordenança fiscal municipal núm. 12
|
Administració
|
Local.
|
Centre directiu
|
Ajuntament de Bigues i Riells del Fai.
|
Unitat de tramitació
|
Secretaria i arxiu.
|
Òrgan que resol
|
L'òrgan competent per dictar la resolució d'aquest tràmit és l'alcaldia.
|
Termini màxim de resolució i notificació
|
La llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, determina el termini per resoldre en el seu article 33. Article 33. Termini per resoldre. 1. Les sol·licituds d'accés a la informació pública s'han de resoldre en el termini d'un mes, a comptar des del dia següent al de la recepció de la sol·licitud. 2. El termini a què es refereix l'apartat 1 pot prorrogar-se si el volum o la complexitat de la informació requerida ho justifiquen, fins a un termini igual a la meitat de l'inicial. La pròrroga i les causes que la motiven han de ser comunicades a la persona interessada. 3. En el termini a què es refereix el present article, s'ha de resoldre la sol·licitud i notificar la resolució a l'interessat. 4. El termini a què es refereix aquest article, només pot quedar en suspens en els casos establerts expressament per la pròpia llei i per la legislació en general sobre règim jurídic i procediment administratiu.
|
Efectes del silenci administratiu
|
Article 35. Silenci administratiu. 1. Si l`administració no resol i notifica en el termini establert, la sol·licitud s`entén estimada, a menys que una norma amb rang de llei estableixi expressament un efecte desestimatori, total o parcial, amb relació a una determinada informació. 2. No es pot adquirir, per silenci administratiu, el dret d`accés si hi concorre algun dels límits establerts per aquesta o altres lleis per tenir accés a la informació pública. 3. En el cas de silenci administratiu estimatori, l`administració està obligada a facilitar l`accés a la informació pública en el termini establert a l`article 36, a comptar des del moment en què el sol·licitant ho demana. 4. La denegació d`accés a la informació, havent-se produït silenci administratiu estimatori, pot donar lloc a l`exigència de responsabilitat, d`acord amb l`establert al títol VII.
|
Resolució
|
Fi de la via administrativa: SI.
|
Recursos possibles
|
Article 38. Recurs administratiu. Les resolucions expresses o presumptes dictades d`acord amb allò que disposa el present títol poden ser objecte de recurs potestatiu de reposició davant de l`òrgan que les ha dictades. Article 39. Comissió de Garantia del Dret d`Accés a la Informació Pública. 1. Les resolucions expresses o presumptes en matèria d`accés a la informació pública i, en el seu cas, les que resolguin el recurs de reposició, poden ser objecte de reclamació gratuïta i voluntària davant de la Comissió de Garantia del Dret d`Accés a la Informació Pública, encarregada de vetllar pel compliment i les garanties del dret d`accés a la informació pública, que regula el present títol. 3. La Comissió ha d`exercir les seves funcions mitjançant actes i acords de caràcter tecnicojurídic, que, en cap cas, poden ser motivats per criteris d`oportunitat o de convivència. Article 42.1. Les reclamacions a què es refereix l`article 39.1. s`han d`interposar en un termini d`un mes a comptar des de la notificació de la resolució, des del moment en què ha finalitzat el termini per resoldre en el supòsit de l`article 35.2. o, en el seu cas, des de la desestimació del recurs de reposició.
|
Pràctica de notificacions
|
Les notificacions de les peticions realitzades a través de mitjans electrònics es remetran a la bústia de notificacions de la seu electrònica. En el cas de sol·licitud presencial, la notificació es realitzarà mitjançant paper i, a més, s`efectuarà la posada a disposició a la seu electrònica, d`acord amb la Llei 39/2015.
|