Usuari anònim
Connectar
21/06/2025 06:57:53 Ajuntament de Bigues i Riells del Fai :: Inici :: Informació del Procediment

Ajuntament de Bigues i Riells del Fai



Sol·licitud per a l'exercici dels drets en matèria de dades de caràcter personal



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Descripció El control sobre les nostres dades personals s'exerceix a través dels anomenats drets ARCO (drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició), recollits a la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de Protecció de Dades de Caràcter Personal (LOPD) i desenvolupats pel Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel que s'aprova el Reglament del desenvolupament de la Llei Orgànica de Protecció de Dades personals. Aquests drets donen a la persona titular de les dades la potestat de protegir aquesta informació personal i exercir-hi un control efectiu.

Per mig d'aquest formulari podràs sol·licitar l'exercici de qualsevol d'aquests drets, respecte de les dades personals que han estat comunicades i/o tractades per l'Ajuntament de Bigues i Riells, previ consentiment de l'interessat/da:

- Dret d'accés (art.15 LOPD): És el dret de la persona interessada de sol•licitar i obtenir informació gratuïtament sobre si les seves dades personals es tracten per l'administració, amb quina finalitat i per quins usos concrets, l'origen, i si s'han comunicat o es pretenen comunicar i a qui.

- Dret de rectificació (art.16 LOPD): És el dret de la persona interessada a rectificar gratuïtament les dades personals quan aquestes siguin errònies o incomplertes, o s'hagin modificat.

- Dret de cancel•lació (art.16 LOPD): És el dret de la persona interessada a suprimir gratuïtament les seves dades personals quan siguin, inadequades, excessives o innecessàries, o quan es conservin durant un temps superior al que pertoqui, o siguin contràries a la Llei Orgànica de Protecció de Dades (LOPD).
El dret de cancel·lació donarà lloc al bloqueig de les dades, conservant-les exclusivament a disposició de les Administracions públiques, Jutges i Tribunals, per l'atenció de les possibles responsabilitats nascudes del tractament, durant el termini de prescripció d'aquestes.

- Dret d'oposició (art.17 LOPD): És el dret d'un mateix a sol·licitar gratuïtament que no es tractin les seves dades personals, prèviament autoritzat a l'Ajuntament. Aquest dret es pot exercir en els casos següents:

o Quan no sigui necessari el seu consentiment per tractar les dades sempre que hi hagi un motiu legítim fonamentat relatiu a una situació personal concreta i cap llei no digui el contrari.

o Quan es tracti de fitxers amb una finalitat publicitària i de prospecció comercial.
Persones destinatàries La persona titular de les dades personals de les quals es sol·licita l'exercici dels drets ARCO o el representant d'aquesta en el seu nom, en el cas dels menors d'edats, persones incapacitades, que tinguin impossibilitat per exercir aquests drets, o quan la persona titular de les dades hagi designat voluntàriament algú que la representi.

En el cas d'actuar com a representat, s'haurà d'aportar còpia del DNI, així com document acreditatiu de la representació conferida per la persona titular de les dades personals (art.23 RDRLOPD).
Canal de presentació Al registre electrònic de l'Ajuntament, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1. Llei 39/2015.

A les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi.

A les representacions diplomàtiques i oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

A qualsevol altre oficina/registre que estableixin les disposicions vigents.
Import Aquest tràmit és gratuït (art.24.2 RDRLOPD).
Termini sol·licitud Els drets ARCO es poden exercir en qualsevol moment, a excepció del dret d'accés, del qual caldrà respectar un termini mínim de 12 mesos des de que l'administració disposa de les dades de caràcter personal, o abans si s'acredita un interès legítim justificat.
Termini de resolució El còmput dels terminis de resposta de l'administració s'inicia a partir de l'endemà de la data de recepció de la sol•licitud de la persona interessada:

- Dret d'accés: 1 mes (art.29 RDRLOPD).

- Dret de rectificació: 10 dies hàbils (art.32 RDLOPD).

- Dret de cancel•lació: 10 dies hàbils (art.32 RDLOPD).

- Dret d'oposició: 10 dies hàbils (art.35 RDLOPD).
Sistema d'identificació En cas de presentació telemàtica, mitjançant certificat electrònic o DNI electrònic, essent igualment necessari aportar la fotocòpia del DNI de la persona titular de les dades personals afectades i, del representant, si es cau.
Responsable del tràmit Ajuntament de Bigues i Riells del Fai.
Pràctica de notificacions Electrònica per compareixença a la seu, a través de la carpeta ciutadana - Bústia de notificacions, obligatòria per totes les persones relacionades a l'article 14 de la Llei 39/2015:

"En tot cas, estaran obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per a la realització de qualsevol tràmit d'un procediment administratiu, almenys, els següents subjectes:

a) Les persones jurídiques.

b) Les entitats sense personalitat jurídica.

c) Els que exerceixin una activitat professional per la qual es requereixi col•legiació obligatòria, pels tràmits que realitzin amb les administracions públiques en exercici de l'activitat professional. En tot cas, dins d'aquest col•lectiu, s'entendran inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils.

d) Els que representen a un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'administració.

e) Els empleats de les administracions públiques pels tràmits i actuacions que realitzin amb aquestes per raó de la seva condició d'empleat públic, en la forma en què es determini reglamentàriament per cada administració.

3. Reglamentàriament, les administracions podran establir l'obligació de relacionar-se entre si a través de mitjans electrònics per determinats procediments i per certs collectius de persones físiques, que per raó de la seva capacitat econòmica, tècnica, dedicació professional o altres motius, quedi acreditat que té accés i disponibilitat als mitjans electrònics necessaris."

Postal, per les persones físiques que així ho hagin indicat, independentment es remetrà a la bústia de notificacions per facilitar el seu accés, prèvia identificació fefaent.
Efectes del silenci administratiu El silenci de l'administració és negatiu. Si no es proporciona l'accés o no es procedeix a la rectificació, cancel•lació o la oposició al tractament de les dades en els terminis indicats anteriorment, la persona interessada podrà interposar la reclamació prevista a l'article 18 de la LOPD.
Versió i data d'ultima actualització. 11/02/2025

Documentació que s'ha d'aportar
Tipus Presentació
Sol·licitud per a l'exercici dels drets ARCO: Formulari amb el que es pot realitzar la sol·licitud per l'exercici dels drets ARCO. És necessari identificar el nom i cognoms de la persona interessada (i/o del representant, si escau), detallar la petició en la que es centra la sol·licitud, així com el dret en concret que es vol exercir respecte les dades personals afectades, indicar la direcció a efectes de notificacions, així com la data i firma del sol·licitant. Obligatori Ambdues

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Normativa
LOPD 3/2018 Llei Orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals.

RDPDDP Reial Decret 1720/2007, de 21 de desembre, pel que s'aprova el Reglament del desenvolupament de la Llei Orgànica de Protecció de Dades personals.
LPACAP 39/2015 Llei 39/2015, d'1 de octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.


Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica
Tramitar