Usuari anònim
Connectar
22/05/2025 06:00:57 Ajuntament de Bigues i Riells del Fai :: Inici :: Informació del Procediment

Ajuntament de Bigues i Riells del Fai



Convocatòria de concurs oposició lliure de personal funcionari



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Descripció
Amb aquest tràmit es pot sol·licitar l'admissió en els diferents processos selectius vacants a la plantilla orgànica de personal funcionari de carrera i inclosa en l'oferta pública d'ocupació de l'Ajuntament de Bigues i Riells del Fai. El sistema de provisió de les diferents places és el de concurs oposició lliure.

Persones destinatàries
Qualsevol persona que compleixi els requisits exposats a les bases específiques de la convocatòria oberta que estigui interessada en ocupar la plaça convocada.

Requisits d'iniciació
La persona aspirant ha de complir amb els següents requisits:

1) Tenir la nacionalitat espanyola.

També hi podran accedir, en igualtat de condicions que els espanyols a les ocupacions públiques, els nacionals dels estats membres de la Unió Europea, sempre i quant, no tinguin participació directa o indirecta en l'exercici del poder públic o en les funcions que tenen per objecte la salvaguarda dels interessos de l'Estat o de les administracions públiques.

2) Haver complert 16 anys i no superar l'edat establerta per la jubilació forçosa.

3) No estar separat/da mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de personal funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupaven en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat/da o inhabilitat/da.

En el cas de ser nacional d'un altre estat, no trobar-se inhabilitat/da o en situació equivalent ni haver estat sotmès/sa a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat i en els mateixos termes, l'accés a l'ocupació pública.

4) En el moment de la presentació d'instàncies, cal estar en possessió o haver abonat els drets per a la seva obtenció, del títol acadèmic oficial que es requereixi per a cada un dels diferents processos selectius, o estar en condicions d'obtenir-lo a la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds.

Les persones aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d'estar en possessió d'algun dels títols reconeguts a Espanya de conformitat amb el que s'estableix a la normativa vigent en la matèria.

Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar de l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació.

Les persones aspirants d'estats membres de la Unió Europea hauran d'estar en possessió d'alguns dels títols reconeguts a Espanya, de conformitat amb el que s'estableix a la normativa vigent en la matèria.

5) Conèixer la llengua catalana, tant en l'expressió oral com en l'escrita, amb el nivell que correspongui segons el procés selectiu al qual es vulgui concórrer. Aquest coneixement caldrà acreditar-lo de la forma que s'especifiqui en cadascuna de les bases dels diferents processos.

Les persones candidates que no acreditin documentalment els coneixements de llengua catalana hauran de superar una prova específica de coneixements de llengua catalana del nivell corresponent, amb caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d'apte o no apte.

També estan exemptes de fer la prova de català, les persones candidates que acreditin que, en algun procés de selecció per a l'accés a la condició de personal funcionari públic o personal laboral, en qualsevol administració o entitat del sector públic institucional, han superat una prova o un exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell o superior.

6) Les persones aspirants admeses en el procés selectiu que no tinguin la nacionalitat espanyola i no siguin originàries de països en què el castellà sigui llengua oficial, han d'acreditar el coneixement de la llengua castellana, tant en l'expressió oral com en l'escrita, amb un nivell intermedi de coneixements de llengua castellana.

7) Posseir la capacitat funcional necessària per al desenvolupament de les tasques pròpies de la plaça convocada, i no patir cap malaltia ni tenir cap limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions pròpies de la plaça a proveir.

8) Acreditar el pagament de la taxa per participar en el procés selectiu d'acord amb l'ordenança fiscal vigent.

9) No exercir cap càrrec, professió o activitat, pública o privada, per compte propi o aliè, retribuïts o merament honorífics, que afectin l'estricte compliment dels seus deures, que comprometin la seva imparcialitat o perjudiquin els interessos generals, de conformitat amb allò que disposa la normativa vigent sobre incompatibilitats en el sector públic.

És necessari que la persona aspirant compleixi amb el requisits generals i específics el dia d'acabament del termini de presentació d'instàncies i que els continuï complint fins a la data de la presa de possessió com a personal funcionari de carrera o laboral fix.

Termini de presentació de sol·licituds
El termini de presentació és de 20 dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

Canals d'accés al tràmit
Al registre electrònic de l'Ajuntament, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1. Llei 39/2015.

A les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi.

A les representacions diplomàtiques i oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

A qualsevol altre oficina/registre que estableixin les disposicions vigents.

Sistema d'identificació Mitjançant certificat electrònic o DNI electrònic.

Òrgan gestor La sol·licitud entrarà pel registre de general de documents de l'Ajuntament de Bigues i Riells del Fai, des d'on es derivarà a recursos humans per tal que tramiti el procés selectiu.

Òrgan que resol Alcaldia, segons resulti de la conclusió del tribunal designat pel procés selectiu.

Import
Import de la taxa per drets d'examen (d'acord amb el que estableix l'ordenança fiscal municipal número 12, pels drets d'examen a convocatòries públiques):
- Grups A1 i A2: 25,00 ¤
- Grups C1 i C2: 15,00 ¤
- Grupos AP: 6,00 ¤

Existeix una bonificació del 50% dels drets d'examen de les persones que acreditin estar en situació de desocupació en el moment de presentar la seva sol·licitud. En aquest cas, les persones aspirants han d'assenyalar a la seva sol·licitud, aquesta circumstància, essent necessari que s'acrediti documentalment aquesta situació.

Termini de resolució Ve determinat per les bases específiques de la convocatòria.

Pràctica de notificacions
Totes les decisions del Tribunal, resultats d'exàmens i resolucions es publiquen al tauler d'edictes de l'Ajuntament de Bigues i Riells del Fai, al qual s'hi accedeix a través de la seu electrònica. Aquestes publicacions substitueixen les notificacions individuals a les persones aspirants, de conformitat amb l'art.45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Versió i data de l'última actualització 31/01/2025

Documentació que s'ha d'aportar
Tipus Presentació
Sol·licitud: Formulari de la sol·licitud de participació al procés, que, en cas de presentació telemàtica, es genera automàticament en omplir les dades. En cas de presentació presencial, el formulari específic per la participació al procés, serà facilitat a la pròpia Oficina d'Atenció a la Ciutadania o descarregable a través de la seu electrònica de l'ajuntament. Obligatori Ambdues
Document d'identiifcació: DNI, NIE o algun document d'identificació Obligatori Ambdues
Document acreditatiu de titulació: Document acreditatiu de la titulació que s'exigeix a les bases del procediment al qual es concursa o justificant d'haver efectuat el pagament dels drets per a la seva obtenció. Obligatori Ambdues
Document acreditatiu del nivell de català: Títol acreditatiu del nivell de català o certificat d'equivalència, a fi d'estar exempt de realitzar la prova, segons el que s'estableix a les bases específiques. Opcional Ambdues
Certificat acreditatiu de coneixements de castellà: Certificat acreditatiu de coneixements de castellà, només en cas de persones que no tinguin la nacionalitat espanyola, si escau, a fi d'estar exemptes de realitzar la prova corresponent. Opcional Ambdues
Currículum vitae: Currículum Vitae que contingui tant les dades acadèmiques com les professionals Obligatori Ambdues
Vida laboral: Informe de la vida laboral. Obligatori Ambdues
Resguard del pagament dels drets d'examen: Resguard de pagament de la taxa dels drets d'examen. Obligatori Ambdues
Acreditació d'estar en situació d'atur: Acreditació d'estar en situació d'atur Opcional Ambdues
Model normalitzat de relació de mèrits: Model normalitzat de relació de mèrits segons annex de les bases. Disponible a l'apartat "Fitxers annexes" en la informació del tràmit. Obligatori Ambdues
Acreditació de mèrits: Documentació acreditativa dels mèrits de l'experiència professional i de la formació acadèmica. Obligatori Ambdues

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Normativa
TRL EBEP RDL 5/2015 Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic

LFP 30/1984 Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública

LBRL 7/1985 Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, i les seves modificacions.

DL FP 1/1997 Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública

DRPEL 214/1990 Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals

DL TRLMRLC 2/2003 Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya


Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica
Tramitar