Usuari anònim
Connectar
22/01/2025 04:26:00 Ajuntament de Bigues i Riells del Fai :: Inici :: Informació del Procediment

Ajuntament de Bigues i Riells del Fai



Convocatòria de concurs-oposició lliure de personal funcionari



Nivell de Modernització 1. InformacióNivell de Modernització 2. Descàrrega de formularisNivell de Modernització 3. Iniciació electrònicaNivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Nivell de Modernització 4. Tramitació electrònica

Informació
Descripció Amb aquest tràmit es pot sol·licitar l'admissió en un procés selectiu d'una borsa d'agent interí de la policia local mitjançant el sistema de concurs-oposició, i conforme a les bases publicades.

Persones destinatàries Qualsevol persona que compleixi els requisits exposats a les bases específiques de la convocatòria oberta que estigui interessada en ocupar la plaça convocada.

Requisits d'iniciació És necessari reunir les condicions generals a la data que finalitzi el termini de presentació d'instàncies:

a) Tenir ciutadania espanyola, de conformitat amb les lleis vigents.

b) Estar en possessió, en el moment de la presentació d'instàncies, de la titulació de Batxillerat, de Tècnic/a, o una altra d'equivalent o superior.

Si es tracta d'un títol obtingut a l'estranger, cal disposar de la corresponent homologació. Les titulacions hauran d'acreditar-se, com a màxim, en la data d'acabament del termini de presentació d'instàncies.

c) Haver complert 18 anys, i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa.

d) No haver estat condemnat per cap delicte, o en cas d'haver-ho estat, tenir extingida la responsabilitat penal i cancel·lats els antecedents penals. No estar inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques, ni estar separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública. Serà aplicable, tanmateix, el benefici de la rehabilitació, sempre que l'aspirant ho acrediti mitjançant el corresponent document oficial.

e) Tenir la capacitat funcional per dur a terme el desenvolupament de les funcions pròpies de la categoria.

f) Tenir una alçada mínima de 1,60 m les dones i 1,65 m els homes (es comprovarà abans de l'inici de les proves mèdiques).

g) Estar en possessió dels permís de conduir de la classe B.

h) Acreditar el nivell intermedi B2 (antic B) de llengua catalana.

Als efectes d'aquesta exempció, i d'acord amb el que estableix l'article 5 del Decret 161/2002, d'11 de juny, sobre l'acreditació del coneixement del català i l'aranès en els processos de selecció de personal i de provisió de llocs de treball de les administracions públiques de Catalunya i l'article 16.2.c del Decret 233/2002, les persones aspirants hauran de presentar o annexar dins el termini de presentació de sol·licituds i juntament amb aquesta, un dels documents següents:

- Documentació acreditativa d'estar en possessió del certificat de nivell intermedi de català B2 (antic B) (Decret 3/2014, de 7 de gener, pel qual modifica el Decret 152/2001, de 29 de maig, sobre avaluació i certificació de coneixement de català –DOGC núm. 6536 de 9 de gener de 2014-) o superior de la Direcció General de Política Lingüística.

- Documentació que acrediti que la persona aspirant ha participat i obtingut plaça en processos anteriors de selecció o provisió (concursos i lliures designacions) de personal per accedir a l'administració local o a l'administració de la Generalitat de Catalunya, en què hi hagués establerta una prova de català del mateix nivell o superior.

- Documentació que acrediti que la persona aspirant ha superat una prova o un exercici de coneixements de llengua catalana del mateix nivell o superior al que s'hi esmenta, en algun procés de selecció per a l'accés a la condició de funcionari públic.

Es podrà acreditar fins el mateix dia de la prova de coneixements de la llengua catalana, abans que aquesta comenci, aportant l'original.

i) Complir les condicions exigides per exercir les funcions que els puguin ésser encomandes, d'acord amb el que determinen la Llei 16/1991, de 10 de juliol, les disposicions que la despleguin i el reglament dels cossos de policia municipal.

j) No patir cap malaltia ni estar afectat per cap impediment físic o psíquic que impossibiliti el normal exercici de les funcions pròpies de la categoria.

k) Abonar els drets d'examen, que es fixen en 15,00¤

Tindran bonificació del 50% de la tarifa corresponent als drets d'examen (7,50 ¤) les persones que acreditin estar en situació d'atur en el moment de la sol·licitud. Aquesta acreditació s'haurà d'adjuntar juntament amb el comprovant del pagament de la taxa.

l) No exercir cap càrrec, professió o activitat, pública o privada, per compte propi o aliè, retribuïts o merament honorífics, que afectin l'estricte compliment dels seus deures, que comprometin la seva imparcialitat o perjudiquin els interessos generals, de conformitat amb allò que disposa la normativa vigent sobre incompatibilitats en el sector públic.

Tots els requisits exigits s'hauran de posseir en el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, i no s'han d'haver perdut cap d'ells en el moment del nomenament.

Amb la presentació de la sol·licitud les persones aspirants:

m.1) Accepten mantenir vigent el carnet de conduir B, d'acord amb les condicions establertes en la legislació vigent.

m.2) Donen el seu consentiment a la recollida i tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en aquesta convocatòria i per la tramitació del procés selectiu d'acord amb la normativa vigent.

Així mateix s'informa de la possibilitat d'exercir els seus drets d'accés, rectificació, supressió, oposició, portabilitat i limitació de les dades mitjançant la remissió d'un escrit dirigit a l'Ajuntament de Bigues i Riells del Fai, indicant "Ref. Protecció Dades” o bé exercir el seu dret a través de la Seu Electrònica.

m.3) Atorguen l'autorització expressa per tal que des de l'Ajuntament de Bigues i Riells del Fai es demani, respecte a la persona interessada, els antecedents que puguin constar al registre Central de Penats i Rebels.
Termini de presentació de sol·licituds El termini de presentació és de 20 dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de l'anunci de la convocatòria al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC).

Canals d'accés al tràmit Al registre electrònic de l'Ajuntament, així com a la resta de registres electrònics de qualsevol dels subjectes als quals es refereix l'article 2.1. Llei 39/2015.

A les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s'estableixi.

A les representacions diplomàtiques i oficines consulars d'Espanya a l'estranger.

A qualsevol altre oficina/registre que estableixin les disposicions vigents.

Sistema d'identificació Mitjançant certificat electrònic o DNI electrònic.

Òrgan gestor La sol·licitud entrarà pel registre de general de documents de l'Ajuntament de Bigues i Riells del Fai, des d'on es derivarà a recursos humans per tal que tramiti el procés selectiu.

Òrgan que resol Alcaldia, segons resulti de la conclusió del tribunal designat pel procés selectiu.

Import Import de la taxa per drets d'examen (d'acord amb el que estableix l'ordenança fiscal municipal número 12, pels drets d'examen a convocatòries públiques):
- Grups A1 i A2: 25,00 ¤
- Grups C1 i C2: 15,00 ¤
- Grupos AP: 6,00 ¤

Existeix una bonificació del 50% dels drets d'examen de les persones que acreditin estar en situació de desocupació en el moment de presentar la seva sol·licitud. En aquest cas, les persones aspirants han d'assenyalar a la seva sol·licitud, aquesta circumstància, essent necessari que s'acrediti documentalment aquesta situació.

Termini de resolució Ve determinat per les bases específiques de la convocatòria.

Pràctica de notificacions En els processos selectius no es produeix resolució expressa, totes les decisions del tribunal, resultats d'exàmens i resolucions es publiquen al tauler d'edictes de l'ajuntament de Bigues i Riells del Fai.

Versió i data de l'última actualització 03/12/2024

Documentació que s'ha d'aportar
Tipus Presentació
Sol·licitud: Formulari de la sol·licitud de participació al procés, que, en cas de presentació telemàtica, es genera automàticament en omplir les dades. En cas de presentació presencial, el formulari específic per la participació al procés, serà facilitat a la pròpia Oficina d'Atenció a la Ciutadania o descarregable a través de la seu electrònica de l'ajuntament. Obligatori Ambdues
Document d'identiifcació: DNI, NIE o algun document d'identificació Obligatori Ambdues
Document acreditatiu del nivell de català: Títol acreditatiu del nivell de català o certificat d'equivalència, a fi d'estar exempt de realitzar la prova, segons el que s'estableix a les bases específiques. Opcional Ambdues
Resguard del pagament dels drets d'examen: Resguard de pagament de la taxa dels drets d'examen. Obligatori Ambdues

Llegenda
Tipus Obligatori Obligatori Opcional Opcional
Presentació Ambdues Ambdues Presencial Presencial Telemàtica Telemàtica
Normativa
Reial decret legislatiu 5/2015 Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic

Llei 30/1984 Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la Funció Pública

Llei 7/1985 Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases del Règim Local, i les seves modificacions.

Decret Legislatiu 1/1997 Decret Legislatiu 1/1997, de 31 d'octubre, pel qual s'aprova la refosa en un text únic dels preceptes de determinats textos legals vigents a Catalunya en matèria de funció pública

Decret 214/1990 Decret 214/1990, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament del personal al servei de les entitats locals

Decret legislatiu 2/2003 Decret legislatiu 2/2003, de 28 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei municipal i de règim local de Catalunya


Tramitació presencial
Descarregar
Tramitació telemàtica
Tramitar